Kobiety chcą pracować w L'Oréal, mężczyźni w Google

Zawodowe wybory kobiet i mężczyzn są podobne do ich wyborów konsumenckich – wynika z badania Universum Professional Survey 2010.

km
km
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z badania Universum Professional Survey 2010, przeprowadzonego wśród 17 tys. polskich profesjonalistów, kobiety i mężczyźni cenią odmienne branże oraz postrzegają różne firmy jako idealnych pracodawców.  

 

grafika

Ranking Idealny Pracodawca 2010 według profesjonalistów z podziałem na płeć

Zarówno kobiety jak i mężczyźni chętnie zwracają się w stronę pracodawców wytwarzających bliskie im produkty. Na przykład kobiety dużo chętniej niż męczyźni widziałyby się w roli pracowników takich firm jak: L'Oréal (wśród kobiet na 1. miejscu, a wśród mężczyzn na 56.), Nestlé (odpowiednio: 6. i 26. miejsce) czy Unilever (odpowiednio: 9. i 26. miejsce). Natomiast mężczyźni chętniej niż kobiety objęliby posady np. w takich firmach jak: Grupa Żywiec (wśród mężczyzn na 5. miejscu, a wśród kobiet na 16.), Toyota (odpowiednio: 12. i 29. miejsce) czy Nokia (odpowiednio: 13. i 38. miejsce). Są jednak na rynku także takie firmy, które z różnych względów przyciągają obie grupy.

Badanie Universum wskazuje także na znaczne różnice w wyborze branży pomiędzy kobietami i mężczyznami. Wśród profesjonalistek najpopularniejsze są: edukacja/nauczanie, sektor rządowy i publiczny, reklama/marketing, audyt/podatki oraz ochrona zdrowia. Z kolei mężczyźni częściej pracują w takich działach gospodarki jak: inżynieria, budownictwo, telekomunikacja oraz logistyka.

Choć badanie wskazuje na wiele różnic pomiędzy kobietami i mężczyznami, ujawnia także występujące pomiędzy nimi podobieństwa. Polscy profesjonaliści, niezależnie od płci, mają te same cele w swojej karierze oraz podobne oczekiwania co do warunków zatrudnienia i możliwości rozwoju.

Najważniejszymi karierowymi celami Polaków pozostaje stabilne zatrudnienie, możliwość osiągnięcia poziomu eksperta na swoim stanowisku oraz uzyskanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. Gdy chodzi o warunki pracy, tak kobiety jak i mężczyźni wysoko cenią sobie profesjonalne szkolenia i szanse na rozwój, zapewniane przez pracodawcę. Niemalże równie istotne jest dla nich bezpieczeństwo zatrudnienia oraz możliwość kontroli nad godzinami pracy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online